19 de gener 2008

treballant a la muntanya

Aquest cap de setmana ha estat diferent, realment diferent. La Mon i jo hem patit una mena de rapte, la Thelma s'ha pogut escaquejar del tot. De forma atípica hem estat treballant. He decidit citar-ho aquí, perquè quedi en el record i per fer-vos partíceps d'una de les tasques que mai abans m'havien plantejat en la nostra feina com arquitectes, però que també existeixen: la reconstrucció d'un poble de muntanya. Divendres a la tarda marxem equipades amb cintes métriques, làser, llapis, paper...i molta roba d'abric. Arribem a lloc i fem un primer reconeixement del territori: som a 1120m d'alçada, enfontades a Cadí, quina vista!!!! gaudim de la posta de sol i a sopar i dormir a la única casa ja arreglada del conjunt.Dissabte, acompanyades d'en Pinxo, un nou amic de quatre potes amb una energia inesgotable, llàstima que no sàpiga llegir números, comença la tasca de pendre mides. Aquí és quan prens conciència de la possible vida dels nostres avanpassats. Com s'ho manegaven aquesta gent per passar aquí dalt un hivern d'aquests tant gèlids??? Perquè us en feu una idea l'ample dels murs va d'entre 65cm a 1m i la llum màxima és d'uns 7 metres condicionada per l'alçada dels arbres que creixen aquí dalt. I si queda algun indici de finestra no fa més de 60x60 cm, una perfecta cavaneta, un refugi.Hem de completar una mena de trencaclosques entre cases, palleres i patis. Sort que el sol avui també ha decidit col·laborar en la causa i ens ha ajudat a fer la tasca més portable.Diumenge la Mon, mentre jo escric aquestes quatre línies, passa a net l'aixecament del poble. Jo em pregunto si mai el veurem reconstruït, però si fos així ja us asseguro que és una llaminadura per tots els que ens agrada llevar-nos veient com surt el sol i despedir-nos del dia amb la seva posta, sempre acompanyats de la nostra estimada Serra del Cadí.

9 comentaris:

Anònim ha dit...

Lluisa!! com va tot? Pels teus comentaris trobo que força bé!
Bé, No ser gaire d'arquitectura però em puc imaginar com et deus sentir quan t'endinses en una tasca taaann... autèntica. ai no sé.q guai.
Canviant de tema..
Vindràs a l'espluga? jo no u se encara, estic plena d'exàmens i no se si em compensa gaire.. depèn com ho vegi aniré a còrrer un ratet per desfogar-me una mica :)
No hi serà ni lannabel,ni l'ona i l'anna...elles estaràn a le caylar.

Bueno formigueta, esperò que vagi molt bé!

un petó des del sector orientador!

Louise i Thelma ha dit...

Wapi!!! sí dona sí, vine a l'Spluga que allà serem la Thelma i jo! Estarem organitzant, però segur que tindrem un ratet per fer-la petar!
3 Raons per venir:
- és la primera de copa.
- hi haurà un pa sucat amb oli per llepar-se els dits.
- veurem a l'Arlet!!!

patufetes ha dit...

eip una pregunta! com fas per que et surti la pàgina tan ampla i per fer-la com tu vulguis sense haver dagafar una plantilla predeterminada!!?? Es q ens queda molt petit i central...
aix... aquestes imformàtiques de pacotilla!
un petó! me'n vax a fer el meu primer exàmen final... nooooooooooo

Anònim ha dit...

Holaaaa!!! Sóc el Dudu! He arribat aquí a través del blog de les 3 maries! Bé, a partir d'ara us aniré controlant a totes a través d'aquí, o sigui que aneu amb compte amb el que aneu posant!
Jo no tinc blog però vaig penjant fotitos a: http://picasaweb.google.es/cigronetpetit
Ens veiem a l'Espluga, on, he de confessar, no em ve gens de gust córrer. Au, un petó!
Dudu

Louise i Thelma ha dit...

hi Dudu!!!
que no et venia de gust venir a l'Espluga?? NOR!!! però segur que després de les torradetes amb oli, el solet que vam contractar i veuren's les cares després de tants dies ja no te'n penedeixes...
apa doncs, mantenim el contacte!

Louise i Thelma ha dit...

ei, ei, ei Dudu!!! des de l'estudi la Montse i jo hem estat "babejant" tenim la feina empapada, jajajaja!!!....mirant les teves fotos de Senegal. ssssssteu stupendus!!!! quins pedalaires més guais!!!

Anònim ha dit...

Jaja! Ho dieu pels paisatges exhuberants, pels meus companys musculosos, o per les fotos on es veuen culets? Vosaltres tranquiles, que no li diré a ningú!
Petons!

Louise i Thelma ha dit...

ai, bitxo bitxo...no se t'escapa res! Doncs ho diem per tot una mica. Sobretot però pq transmeten ;)
Ah! per cert aprofito per felicitar-te...!! estava a la parra i no sabia que has estat el més élit del cap de setmana a l'Espluga! i això que no venies motivat...

Anònim ha dit...

Mmm... és que m'ho heu posat molt fàcil! Però com que veig que el que us interessa més són els viatges en bici (per davant de músculs i culets), us passo un parell de links més:
http://usuarios.lycos.es/marrocenbtt
http://usuarios.lycos.es/lhasakatmandu/
Apa! I no em felicitis que vaig guanyar perquè faltava tota la plana major. Però estic entrenant; que es vagin preparant!