27 de juny 2008

emigrants aragonesos a Guinea

.
.
....fins avui, la paraula SAMPAKA, només fèia referència en el meu cap a una franquícia de venta de xocolata en totes les seves varietats. Una botiga que fa salivar!!!!
.
.
...a partir d'ara SAMPAKA, gràcies al Picurt (cicle de curts de muntanya que s'ha celebrat a Ortedó aquest cap de setmana) és la imatge i les vivències personals explicades en patués, d'uns aragonesos del poble de Chia que als anys 40-50 van emigrar cap a Guinea a treballar en plantacions de cacau. Renoi!!! uns van i els altres venen...!!! la història aquí

1 comentari:

JOSEP ha dit...

Hola Lluisa, que tal? casualitat o no, jo he passats uns quants estius al cantó de Chia, tinc familia a Castejón de Sos, el poble que està just a sota de Chia. Fa any quan competia en ciclisme vaig estar a punt de competir a la pujada a Chia que es feia llavors, una carretera amb una pendent increïble. El meu oncle d'allà parla patués. Chia és un poble petit molt curiós a dalt de la muntanya. No sabia aquesta història, sempre s'aprenen coses noves.
Fins la propera.
Josep